lunes, 6 de diciembre de 2010

en dag 27 may-2010

Jag vaknade verkligen mycket sjuk idag speciellt mycket irriterad av allergi och sina konsekvenser, men jag tackade Gud för att jag fortfarande kan reagera och tänka konsekvent för att motverka angrepp av allergi. Jag tog medicinerna så jag gick till mitt dagliga arbete, men inte innan man lägger autopiloten, dvs den positivt inre dialog för att försöka övervinna alla motgångar som man har i livet, och i princip består av tacksamhet till Gud för alla välsignelser: Mitt liv, mina barn, Livets ord som vägleder mina steg, och de erfarenheter jag har som fortfarande återspeglar förhoppning att se ut morgonsolen, och stjärnljus med ett leende på läpparna och en verklig glädje i mitt folk sådana, mina vänner osv.
Igår stod jag i kön o handlade. Framför mig föll en dam till marken med allt hon bar, Jag reagerade men kanske inte lika snabbt som när jag var ung, ändå kunde jag hjälpa henne tack och lov, och jag kände mig stark trots allergien. Jag hjälpte henne att lyfta sig som vägde 100 kilo ungefär, eftersom hon var för stort och jag bara väger 60 kilo; sedan samlade jag sina saker och sedan insåg att hon hade druckit sprit och kanske därför inte tackade mig eller för att jag var obekant för henne! Det Spelar ingen roll eftersom jag kunde se att hon var fast på väg med saker, och det slutade min hjälp. Det som jag inte såg var att när jag skulle betala i kassan för mina inköp, då kassörskan tackade mig för att jag hade bidragit till damen.
Jag bara kände "Gud hade sänt mig en ängel till mig och sa :Du gör bra min son” Jag bara mindes ett bibliskt ord som säger” Det som ger ett glas vatten till en granne gav den till mig. ” Jag kommenterar detta eftersom det ger mig övertygelse och mod att gå framåt på min väg trots motgångar i livet.
I morse trots den fåtal allergien jag hade, Ändå var jag på kursen! och hade några positiva upplevelser!.Jag bara mindes den gåva jag fick igår, då uppmuntrade mig att gå vidare.
/ Så är det mina reflexioner idag! 

No hay comentarios:

Publicar un comentario